Iedereen is bijzonder. Die gedachte bepaalt het denken en doen bij Ipse de Bruggen. Ipse de Bruggen biedt bijzondere zorg aan mensen met een handicap, en dat maakt hen bijzonder. Net als de mensen met wie en voor wie ze werken. Jong en oud, ieder met een eigen persoonlijkheid, achtergrond en levensovertuiging.
Vijf jaar na de lancering van Ipse de Bruggen is het merk in de eigen sector goed geland en werd de behoefte aan het verspreiden van het gedachtengoed groter. Er was nu ruimte voor (en behoefte aan) verdieping en de tijd was rijp om het Ipse de Bruggen gedachtegoed verder te verspreiden.
"Iedereen is bijzonder, op zijn of haar eigen manier. Bijzonder lief, bijzonder stoer, bijzonder vrolijk, sterk, knap, creatief of muzikaal." vertelt Marlyn van Erp, van hAAi.
"De veelzijdigheid en veelkleurigheid van Ipse de Bruggen wordt gedefinieerd door al die unieke cliënten en medewerkers.
Het Digitaal Depot hebben we in dit geval ingezet als een interactieve etalage voor al die prachtige mensen met hun verhalen en ervaringen.
Door simpelweg te laten zien wat voor bijzondere mensen Ipse de Bruggen in huis heeft, exposeren we de grote interne kracht van de organisatie."
Iedereen is bijzonder.nl
Ruim een week lang hebben we op diverse locaties van Ipse de Bruggen de mensen gefotografeerd, gefilmd en geinterviewd. Stuk voor stuk hartverwarmend, uniek en openhartig. In het gebruiksvriendelijke CMS* zijn ze allemaal ingevoerd met hun persoonlijke verhaal, beeldmateriaal én bijzondere eigenschappen waarvan één de hoofdtag is (leuk, lief, stoer etc). Deze hoofdtag zorgt ervoor dat de bezoeker van de site kan selecteren op alle leuke, lieve, stoere mensen van Ipse de Bruggen. Klik op een van de gekleurde blokken en dynamisch worden alle leukerds, lieverds of vrolijkerds geclusterd. De site kan continue aangevuld worden met nieuwe foto's en verhalen en zo groeit de verzameling bijzondere mensen vanzelfsprekend met de organisatie mee.
*Collectie Management Tool
Crossmediale campagne
De site werd gelanceerd tijdens het 5-jarig bestaan van Ipse de Bruggen en maakte onderdeel uit van een crossmediale campagne. De jubileumkrant (tevens een hAAienproduct) maakt gebruik van interactive print. De lezer kan met smartphone of tablet de pagina of afbeelding scannen en krijgt direct video te zien. Met een klik leggen we de link tussen print en online, tussen reëel en virtueel. Zo komt het papier tot leven. De techniek die we hiervoor gebruikten is Layar. Alle middelen in de campagne vullen elkaar aan en versterken elkaar, maar behouden tevens onafhankelijk van elkaar hun kracht.
In deze campagne is het Digitaal Depot gebruikt als een mooie en eenvoudige tool om een overzicht te bieden van een belangrijke groep mensen voor onze klant Ipse de Bruggen, tijdens én na een feestelijk moment. Een inspirerende verzameling voor alle mensen die te maken hebben met Ipse de Bruggen. Een collectie of verzameling is voor hAAi een ruim en dynamisch begrip. Laat ons eens meedenken over de mogelijkheden.